måndag 12 april 2010

Sista dagen på mitt gamla liv.

Idag är sista dagen på mitt gamla liv. Jag har länge försökt leva ett lite mer hälsosammare liv, och drömmen är att gå ner i vikt endel.
men jag har alltid fallit tillbaka på mina dåliga vanor.

Så jag bestämde mig för att ta till lite hjälp, och såg att man kunde få det på gymmet där jag går. Så jag bokade tid hos en friskvårdskonsult och var där idag för första gången.

Fick ett riktigt rivstart information och schema hur jag ska äta, vad man ska äta m.m. och allt. Så nu kommer min blogg handla lite om vägen till mitt nya liv och mina känslor och tankar kring det.
Det här kommer bli riktigt tufft och en riktig utmaning, men efter resultat på tester jag gjorde hos friskvårdskonsulten. Så känner jag mig riktigt motiverad till detta.

Med ett rivstart så innebär det att jag inte ska äta bröd eller pasta på 3 veckor. Jag ska äta frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag, kvälls mellan mål. Det blir mycket mat, är inte van vid det. Dessutom så ska jag införa en 30 min promenad innan frukosten. Tror att det blir den största utmaningen, för jag är inte någon morgon pigg person.


"Ett hälsosammare liv, leder till en fridfull själ"

1 kommentar:

Anonym sa...

go girl!!
Du fixar det. kram syster yster