torsdag 18 december 2008

2008.12.18

Jadå tänkte jag ta och försöka skriva något här, eftersom det är ett tag sedan.
Som ni märker så är jag ingen höjdare på att skriva här.

Vad har hänt sedan jag skrev sist?
Det har inte direkt hänt så mycket. Helgen spenderade jag hos min kille och tog det lugnt och lagade min första julskinka =) det blev riktigt god med *ler*.
Sedan så pratade vi lite om vårt blivande boende situation. Han hade nämnligen hittat ett hus som han var intresserad av och för mig spelar det ingen roll om det är hus eller lägenhet men min dröm är att få bo i ett hus med en liten tomt, eftersom man är uppväxt i lägenhet. Det ändra kravet jag har är att vi har råd med och att man inte ska behöva bya en massa rör eller att det inte blir läcka någonstans efter ett halv år som kommer kosta multom med pengar. Det hade varit riktigt roligt och få bo i ett hus =). Men vi får se vad det blir av det är ju några månader ditt.
Det var helgen kort sagt.

I veckan har det inte direkt hänt så mycket, haft praktik som vanligt och tränat.
Helgen som kommer ska praktisera så det kommer inte hända så mycket. Hoppas att jag hinner göra mina uppgifter i helgen, brukar nämnligen sitta med det på kvälls passen om det är lugnt på praktiken, i måndags hade vi lite och göra så då blev det aldrig av med att sitta och göra uppgifterna.
I onsdags så fick jag en julklapp av chefen på min praktik blev riktigt chokad över det, för det hade jag inte räknat med eftersom man bara är praktikant, hon tyckte att jag har gjort ett bra jobb så det värmde mig. Julklappen beståd av två biobiljeter på sf bio =).

I dag har jag städat nästan hela dagen och packat lite så man är klar för avfärd neråt på måndag. Anledningen till att jag har packat redan är att jag kommer nog inte riktigt hinna göra det i helgen. Sedan så hade vi träning med herrarna idag och det var roligt för det ger så mycket för oss damer och träna med herrarna.

Fick reda på hur mycket hyran kommer att höjas och det är med 130 kr. Så min hyra kommer att ligga på 3855kr. Det är jag mindre glad över för man studerar och får endast 7400kr i månaden med lån och hälften av det går till hyran. Det gör mig en anning Irriterad. Sen ska de höja lån delen av csn, jag förstår inte riktigt hur de tänker, det är bättre och höja bidrags delen. Men men vad ska man göra? man känner sig lite maktlös i det.

Ja det är väl det som har hänt hos mig. Jo jag är klar med alla julklappar så det är riktigt skönt, nu kan man bara njuta =).

Bye Bye!!

och God Jul och Gott Nytt År ifall vi inte hörs innan!!

Inga kommentarer: