torsdag 6 augusti 2009

Beslutsångest

Vad ska jag välja? Nu har jag fått besked att jag har kommit in på tre fristående kurser som jag sökt och det är, Socialrätt,rättspsykiatri och psykologi.
Det står mellan socialrätt och rättspsykiatri. Jag tycker att rättspsykiatri låter mer intressant men och andra sidan så kommer jag att behöva socialrätts kursen i framtiden och det är bra och ha läst den. Så man kanske ska börja och läsa den så har man det gjort eller? sen kan man bara koncentrera sig på intressanta kurser.

Men egentligen vill jag jobba istället för plugga, börjar bli lite trött på att plugga och andra sidan så pluggar jag hellre än att bara gå hemma och inte har något jobb.
För jag kommer inte få veta förräns senare på hösten om grupphemmet där jag jobbar nu kommer att anställa mer personal eller inte.

Få se vad jag bestämmer mig för. Det kommer jag nog känna med tiden vad som känns rätt.

"Din känsla bildar dina tankar"

Inga kommentarer: