tisdag 25 augusti 2009

Magiskt

Hur få bort en intorkad rödvinsfläck?
Det har jag funderat på i ett par veckor nu, men idag så sökte jag upp det på internet och fick då svaret att man ska doppa fläcken i kokande vatten.

Till en början var jag lite skeptiskt på att det skulle funka. Men det gjorde det och det var helt otroligt, magiskt. Så nu är min tröja och duk i tvätten så får vi se vad resultatet blir.

Men att det var så enkelt att bara doppa i kokande vatten. Trodde jag aldrig. Då har man lärt sig något nytt idag.

Annars händer det inte så mycket, ska träna idag och söka lite jobb här och där.

Igår var jag och min sambo på IKEA i Kalmar en sväng, det var trevligt och som vanligt så hittar man alltid något som man behöver. En del av mig saknar Kalmar lite men inte så mycket att jag vill flytta ditt. För så ensam som jag kände mig mot slutet av vårkanten där vill jag inte känna igen.

Ja livet har minst sagt, sitt mystiska sätt att fungera.

Inga kommentarer: