lördag 15 november 2008

Ensam helg!

Ja då var det helg i ensamheten i Kalmar. Jag längtar bara till att nästa vecka och helg är över så att jag äntligen kan åka ner till Ronneby.

Igår hade vi borta match med laget mot Virserum som liger 10 mil uppåt från Kalmar.
Vi hade samling kvart över fem redan så det blev att man fick äta lite mat snabbt när man kom hem från praktiken och sen var det bara iväg. Det var segt och åka en sådan bit plus att vi körde vilse och hamnade i Älghult, dessa små byar i småland hehe =). Vi i laget konstaterade att Viresrum borde hetta Vilserum hehe :) Det är alltid några i laget som får köra, denna gången var det jag.

Det var min första match som jag fick stå i målet och jag var riktigt nervös hela matchen. Var tvungen och pusta ut mellanåt när jag stod i målet. Men det var riktigt roligt och stå i mål och hoppas att det kommer fler chaner. Det sägs att första matchen är alltid den värsta så det känns skönt och ha det avklarat och man får kämpa på och hoppas att det går bättre nästa gång man får stå.

Vi vann med 7-6, så det är riktigt skoj fick 3 poäng till så nu har vi 7 poäng totalt.
Men jag är lite besviken på min egen prestation för jag var så mycket bättre på träningen i torsdags, mycket har väl och göra med att det var min första match någonsin i någon sport och jag hade nog ingen riktigt kontroll på mina nerver plus att golvet i hallen var inte det bästa, hade lite svårt och glida med knäna.

Lördagen beståd av att mina föräldrar kom på besök och då passade jag på och ta med mamma till maxi så vi kunde fulla mitt kylskåp =)
Sedan så var jag och kollade på herrarnas match där jag och två andra lag kamrater till mig fick sitta i sekretariatet. Grattis till herrerna de vann med 6-4 mot Teleborg.

Ikväll ska jag bara ta och glo på lite film och tycka synd om mig själv och sakna min gubbe.

Det roliga är att två av mina närmsat vänner bor 300 meter bor från mig och jag har inte pratat med dem på 3 veckor minst och vi ska fest nästa helg.
Vi lever helt skilda liv nuför tiden så´inte undra på att man vantrivs i Kalmar.

Ha en trevlig helg.

"Det har sagts att vi bara behöver tre saker saker i livet: någonting att göra, något att se fram emot och någon att älska"

Inga kommentarer: