söndag 23 november 2008

Helgen den 21-23/11

I Lördagds var det dags för festen som jag och mina vänner hade planerat sedan en månad tillbaka.
Det var en riktig trevlig fest med utgång och det var kul och få träffa vänner som man inte träffat sedan ett år tillbaka. Men det kändes lite stelt i början för på något sätt känns det som man har växt ifrån varandra, jag antar att det är sådant som händer när alla skaffar sig förhållande och börjar leva sina egna liv. Kul var det när det började komma igång.


Förkyld har man blivit med, kände av det lite igår under dagen men det bröt ut riktigt på kvällen under festen, så det var mindre roligt. Jag känner att jag har inte tid och vara förkyld nu, vill träna på tisdag. Det är ju farligt och träna när man är förkyld. Men jag får förska satsa på att träna på torsdag. Ska till doktorn på tisdag och få ett nytt recept på min astma medicin, ni får hålla tummarna åt mig att det hjälper så jag kan träna på torsdag i allfall.

Jag började fundera på en sak igår kväll när vi var ute. En vännina till mig som har ett förhållande vars respektive inte var med på festen. Fick en kille på sig som raggade och tog lite på henne och krama. Då ifråge satte jag det till min vän att varför säger hon inte som det är, hon visade tydligt att hon inte ville göra det.
Då tycker jag att man ska börja fundera över sitt förhållande om man inte kan vara ärlig mot sig själv eller sin respektive.

I söndags berättade hon att hon hade sagt det till killen som raggade på henne men han brydde sig inte.Vist finns det sådana personer som inte tar åt sig av det och då kanske man får vara lite mer tuff och visa även med sit kroppspråk att man inte är intresserad, vilket jag anser att min vännina inte gjorde riktigt.

Sen var det dax för praktik på söndag kvällen, trots att man kände sig riktigt förkyld och risig men det var bara och kämpa på. För första gången under min praktik fick jag se lite blod och ett riktigt skar sår. Det var intressant men jag tycker att jag sköte mig bra och tog det lugnt, blev inte så uppstirrig som jag hade föreställt mig. Fick en liten klump i magen men den gick bort rätt så snabbt, Jag har aldrig änns sett ett riktigt öppet sår så.

Idag blir det nog två citat:

"Att leva utan att älska är ej att leva ett riktigt liv"

"Att inte vilja byta en hydda mot något palats, att leende överse med ovanor och fel,kort sagt, självuppoffring utan minsta tvekan - det är kärlek"

Inga kommentarer: